a) A passzív, erőforrást nem tartalmazó, de nagy távolságból is leolvasható címkékre (ún. UHF címkékre) épülő megoldások az állóeszköz leltár gyors elvégzését teszik lehetővé.

Az intézményi tulajdonú informatikai és egyéb, a leltárban szereplő értékes eszközöket RFID azonosítóval látjuk el. A távolról is olvasható jelölés segíti az állóeszköz leltár gyors elvégzését, a leltárt végző egy kézi olvasóval megközelíti a leltározandó tárgyakat és azonosítja azokat, majd a WIFI hálózatot használva a központi adatbázissal összeveti a leolvasott információt.

A rendszer képes különálló vagy hierarchikus módon rendezett leltári egységeket is kezelni. Pl.: A kezelő beazonosítja az épületben kialakított leltári egységet – RFID matricákkal jelölt iroda, osztály stb. – majd a kijelzőn megjelennek az oda könyvelt tételek. A helységet a mobil olvasóval végigpásztázva azonosításra kerülnek a tételek. Az esetlegesen hiányzó egységeket a rendszer automatikus „kereső” állományba helyezi és jelzi amint akár egy másik területen észleli.

A leltározási funkciók mellett az RFID azonosító meggátolhatja, de mindenképpen megnehezíti a jelölt eszközök jó- vagy rosszindulatú illetéktelen eltulajdonítását, az épületből való kivitelét.

b) Az aktív, erőforrással rendelkező RFID azonosító rendszerek alkalmasak épületen belüli helymeghatározásra.

A megoldás segítséget nyújt a nagy értékű eszközök pontos adminisztrációjában. Az eszközöket megjelölve lehetőség van valós idejű helymeghatározásra, így egy célzott keresés esetén a termékek könnyen lokalizálhatóak.

A rendszer közvetlen haszna legfőképpen a vállalat gazdaságosabb működésében jelentkezik, az RFID ugyanis átláthatóvá teszi a logisztikai folyamatokat. Egy folyamat hatékonyabbá tétele a növekvő termelékenységen, eszközfelhasználáson és munkakezelésen keresztül realizálható. Ha a folyamatok optimálisak, magával vonják a szolgáltatásnyújtás szintjének növelését. Az RFID rendszer hasznossága nagy értékű eszközök gyártásánál, disztribúciójánál kiemelkedő jelentőséggel bír. Nem véletlen, hogy az autóalkatrész-gyártás során már régebben felmerült az RFID használatára való igény.

A rendszer az optimalizációs funkción felül számos esemény alapú szolgáltatást (pl. riasztás ha egy eszköz rossz helyen van) is tartalmaz, valamint több telephelyen is integráltan működhet, tehát az eszközök kihasználtsága nemcsak épületen, hanem a teljes intézményen belül optimalizálható.

Tárgyi eszköz nyilvántartás kézi RFID olvasóval