Adatkezelési tájékoztató

a SmartFreq Kft. tevékenységéhez és a https://smartfreq.hu/ weboldal működéséhez kapcsolódó adatkezelésről

Bevezetés

Ez a Tájékoztató az EU 2016/679 általános adatvédelmi rendelete (angol rövidítéssel GDPR/General Data Protection Regulation) szabályainak megfelelően biztosítja annak megismerését, hogy a SmartFreq Kft. (a továbbiakban Adatkezelő) az alábbiakban részletezett feladatainak ellátása során a természetes személyek adataival milyen tevékenységet végez. Arról, hogy e tevékenysége közben milyen szabályok szerint jár el és betekintést ad az általa felhasznált adatok védelmére vonatkozó intézkedéseiről. Nem utolsó sorban információt nyújt mindazon jogokról, melyek érdekeik védelmében megilletik az érintetteket.

Adatkezelő a GDPR 13. cikke szerinti kötelező tájékoztatást az alábbiak szerint biztosítja az érintettek és az érdeklődők számára.

  1. Adatkezelő adatai

Adatkezelő megnevezése:

SmartFreq Kft.

Székhelye:

2040 Budaörs, Gyár u. 2.

Adószáma:

14205992-2-13

E-mail:

officekukc.png (13×14)smartfreq.hu

Telefon:

+3623 200 128

  1. A személyes adatok kezelésének elvei

Adatkezelő az alábbi elvek betartásával tevékenykedik:

  • A célhoz kötöttség elve: megmutatja, hogy Adatkezelő milyen cél érdekében tárolja, használja fel tevékenysége során természetes személyek adatait.
  • Az adattakarékosság elve: tehát a kezelt adatok köre adott célnak megfelelő és csak az ahhoz szükséges mértékű.
  • A pontosság elve: e szerint az Érintettek és a jogszabályi megfelelés érdekében is pontatlan személyes adatokat Adatkezelő haladéktalanul helyesbíti vagy törli.

Adatkezelőként a személyes adatokat az érintettektől közvetlenül kapjuk. Magunkra nézve kötelezőnek fogadjuk el a tevékenységünkkel összefüggően kezelt személyes adatok védelméhez kapcsolódó azon feladatok ellátását, melyek révén – adott esetben – segítjük bizonyítani a Hatóságok, üzleti partnerek és az érintett ügyfelek számára is, hogy e tekintetben a Rendeletet és az Info. tv., valamint más, vonatkozó szabályozást is betartva jártunk el (elszámoltathatóság elve).

 

  1. Az adatkezelési tevékenységünket meghatározó főbb jogszabályok:
  • Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet – General Data Protection Regulation – GDPR, a továbbiakban: Rendelet)
  • Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Info. tv.)
  • évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól
  • évi I. törvény a munka törvénykönyvéről
  • évi CL. törvény az adózás rendjéről
  • évi C. törvény a számvitelről

 

  1. Fogalmak

GDPR: AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)

Személyes adat:              az érintettre vonatkozó bármely információ, például valamely azonosító, név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó adat.

Különleges adatok:         a faji vagy etnikai származásra, politikai véleményre, vallási vagy világnézeti meggyőződésre vagy szakszervezeti tagságra utaló személyes adatok, valamint a természetes személyek egyedi azonosítását célzó genetikai és biometrikus adatok, az egészségügyi adatok és a természetes személyek szexuális életére vagy szexuális irányultságára vonatkozó személyes adatok.

Adatkezelés:     az alkalmazott eljárástól függetlenül a személyes adatokon vagy adatállományokon végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tagolása, tárolása, megváltoztatása, átalakítása, felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, az adatokba való betekintés, valamint az adatok további felhasználásának megakadályozása, fénykép-, hang- vagy képfelvétel készítése, valamint a személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők (pl. ujj- vagy tenyérnyomat) rögzítése.

Adatkezelő:        az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely önállóan vagy másokkal együtt a személyes adatok kezelésének célját és eszközeit meghatározza, az adatkezelésre vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az adatfeldolgozóval végrehajttatja.

Adatfeldolgozó:                az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki, vagy amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel.

Érintett:               bármely meghatározott személyes adat alapján azonosított vagy –közvetlenül vagy közvetve, egy vagy több tényező alapján – azonosítható természetes személy. Azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy egy, vagy több tényező alapján azonosítható.

Adattovábbítás:               a személyes adat meghatározott harmadik személy számára történő hozzáférhetővé tétele. Az EGT-tagállamokba, illetve az Európai Unió szervei felé irányuló adattovábbítást úgy kell tekinteni, mintha Magyarország területén belüli adattovábbításra kerülne sor.

Adattörlés/törlés:            az adatok felismerhetetlenné tétele tartalomtörléssel vagy ezzel egyenértékű eredményt lehetővé tevő módon.

Adatvédelmi incidens: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi.

EGT-tagállam:   az Európai Unió tagállama és az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes más állam, továbbá az az állam, amelynek állampolgára az Európai Unió és tagállamai, valamint az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban nem részes állam között létrejött nemzetközi szerződés alapján az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes állam állampolgárával azonos jogállást élvez.

Harmadik ország:            minden olyan állam, amely nem EGT-tagállam.

NAIH:    Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság, Magyarország vonatkozásában a GDPR szerinti felügyeleti hatóság.

 

  1. Az adatkezelés rendje

A tevékenységünk során általunk bármilyen módon és mértékben megismert munkavállalói, üzleti partneri vagy ügyfél adatokat ezen Adatkezelési tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően, titoktartási kötelezettséget vállalva, a GDPR előírásai, valamint a vonatkozó magyar jogszabályok szerint kezeljük. 

A tevékenységünkhöz kapcsolódó feladatok ellátása keretében kapott személyes adatokat jogszerűen tárolhatjuk, a jogszabályok keretein belül azokat rendszerezhetjük, a szükséges mértékig felhasználhatjuk.

Az adatkezelést azonnal megszüntetjük, amennyiben annak célja teljesült vagy megszűnt, ill. mérlegeljük, ha azt az érintett kéri.

Profilozást, és automata döntéshozatalt nem alkalmazunk.

 

 

  1. A tevékenységünkhöz kapcsolódó adatkezelés részletezése, célonként

6.1   Kapcsolatfelvétel

Érintettek: Kapcsolatfelvételi szándékkal hozzánk forduló természetes személy/jogi személy képviselője

Adatkezelés célja: Kapcsolatfelvétel, kapcsolattartás, tájékoztatás

Adatfajta

Jogalap

Őrzési idő

név

GDPR 6. cikk (1) bek. a) pont;

az Ön hozzájárulása

A hozzájárulás visszavonásáig, de legfeljebb 5 évig

e-mail cím

telefonszám

 

Az adatkezelés folyamata:

Ha Ön e-mail, a weboldalunk üzenetküldő űrlapja vagy telefonhívás útján megadja számunkra az elérhetőségeit, ezeket kapcsolattartásra, valamint a szolgáltatásunk teljesítésére fogjuk használni.

Kérjük, hogy a weboldalunk üzenetküldő űrlapjának szabad szöveges „üzenet” részében személyes adatokat ne adjon meg! Az így érkező személyes adatok kezelésére nincs jogosultságunk, ezért ezeket azonnal, véglegesen töröljük.

A fenti adatok megadása nem kötelező, ezek hiányában azonban nem tudunk kapcsolatot tartani Önnel. A hozzájárulását bármikor, indokolás nélkül visszavonhatja, ez azonban nem érinti a korábban, a hozzájárulása alapján megvalósult adatkezelés jogszerűségét. Visszavonni a fenti e-mail címre küldött kérésével tudja, amit a lehető legrövidebb idő alatt, de legfeljebb 5 munkanapon belül teljesítünk.

  • Szerződéskötés partnerekkel, ügyfelekkel

Érintettek: szerződést kötő bármely szolgáltató, ügyfél vagy üzleti partner (mint természetes személy / egyéni vállalkozó, a saját nevében, vagy mint egy gazdasági társaság/szervezet képviselője)

Adatkezelés célja: Szerződés teljesítése

Adatfajta

Jogalap

Őrzési idő

név

GDPR 6. cikk (1) bek. b) pont, szerződés teljesítése

A szerződéses kapcsolat lejártát vagy megszűnését követő 5 évig

aláírás

Ev. esetén adószám

e-mail cím

GDPR 6. cikk (1) bek. b) pont, szerződéses kapcsolattartás érdekében szükséges

telefonszám

 

Az adatkezelés folyamata:

A szerződés megkötéséhez, teljesítéséhez és az azzal összefüggő kapcsolattartáshoz (együttműködéshez) a fenti személyes adatok kezelése elengedhetetlen.

 

6.3   Munkafelvételre jelentkezők nyilvántartása, pályázatok elbírálása, önéletrajzok

Érintettek: Álláslehetőségre jelentkező személyek

Adatkezelés célja: pályázatok elbírálása, jelentkező értesítése

Adatfajta

Jogalap

Őrzési idő

pályázó/jelentkező neme

GDPR 6. cikk (1) bek. a) pont,

hozzájárulás

A hozzájárulás visszavonásáig, de legfeljebb a döntést követő hat hónapig

születési helye, és időpontja

lakcíme / értesítési címe

képesítési, munkagyakorlati  információk

aláírás

e-mail cím

telefonszám

esetenként az arckép (fotó)

 

Az adatkezelés folyamata:

Adott pályázati lehetőségre jelentkezők elküldik az önéletrajzukat és egy motivációs levelet. Mindkettőben lehetnek személyes adatok, melyeket a jelentkező fontosnak tart közölni velünk a pozitív elbírálás érdekében.

A fenti adatok megadása nem kötelező, de ezek hiányában nem tudjuk elbírálni a pályázatot és/vagy nincs mód a jelentkező értesítésére. A hozzájárulását bármikor indokolás nélkül visszavonhatja, ez azonban nem érinti a korábban, a hozzájárulás alapján megvalósult adatkezelések jogszerűségét. Visszavonni a fenti e-mail címre küldött levelével tudja, amit a lehető legrövidebb idő alatt, de legfeljebb 5 munkanapon belül teljesítünk.

 

6.4   Foglalkoztatáshoz kapcsolódó adatkezelés

Érintettek: Adatkezelővel munkajogviszonyban álló személyek

Adatkezelés célja: a munkajogviszonyhoz kapcsolódó, jogszabályi elvárás szerinti adminisztráció

Adatfajta

Jogalap

Őrzési idő

személyi azonosítók

GDPR 6. cikk (1) c)

jogszabályi megfelelés;

 

2012. évi I. törvény a munka törvénykönyvéről.

2017. évi CL tv. az adózás rendjéről

2000. évi C tv. a számvitelről

1997. évi LXXXI tv. a tb.-i  nyugellátásról

(…)

o a munkaviszony létesítésével, megszüntetésével és a nyugdíjjogosultsággal összefüggő személyes adatok nem selejtezhetők.

o a munkabér fizetéssel, bárszámfejtéssel kapcsolatos adatok: nem selejtezhetők

o a munkavállaló kapcsolattartóként történő megnevezéséhez fűződő személyes adatokat Adatkezelő a Számviteli tv., és az adó jogszabályok előírása szerint ideig tárolja (8 év).

állandó lakcím

foglalkoztatási adatok

hivatalos okiratok száma (pl. SZIG)

munkaszervezési info.

bér- és Tb adatok

kapcsolattartási adatok: e-mail cím, telefonszám

egyéb, a jogszabály által előírt adat

 

Az adatkezelés folyamata:

A fenti adatok megadásának célja, hogy megfeleljünk a jogszabályok által megszabott, a foglalkoztatáshoz kapcsolódó adminisztratív előírásoknak. Az e körbe tartozó adatok megadása kötelező.

 

 

6.5   Az ügyfelünk által kezdeményezett e-mailek rendszerszintű továbbítása (a szolgáltatás részeként)

Érintettek: az üzleti partner által kezdeményezett e-mailek címzettjei

Adatkezelés célja: az e-mailek továbbításának technikai megoldása és a rendszer felügyelete

Adatfajta

Jogalap

Őrzési idő

e-mail cím

GDPR 6. cikk (1) bek. b) pont;

szerződés teljesítése

a szerződés lejártáig vagy megszüntetéséig

 

Az adatkezelés folyamata:

Az általunk biztosított technológia alkalmas arra, hogy a megbízó (könyvtár) által küldött e-mail üzenetet továbbítsa a kölcsönző személy részére. Az e-mail továbbításához a címzett e-mail címének ismerete elengedhetetlen számunkra.  

6.6   Ügyfélkapu

Érintettek: a belépési jogosultsággal rendelkező személyek

Adatkezelés célja: ügyfélkiszolgálás adatvédelme

Adatfajta

Jogalap

Őrzési idő

felhasználónév (és jelszó)

GDPR 6. cikk (1) bek. b) pont;

szerződés teljesítése

a szerződés lejártáig vagy megszüntetéséig

 

Az adatkezelés folyamata:

Az ügyfélkapuhoz egyedi felhasználónévvel és jelszóval tud belépni az adatok, információk védelme érdekében, ezért a weboldali belépés alkalmával ezen adatok beírása elengedhetetlen. A jelszót a rendszer felismeri és tárolja, de cégünk nem ismeri, személyes adatként nem kezeli.

 

6.7   Adatkezelési érintettségű panaszok kezelése

Érintettek: A jogait sértve érző természetes személy, érintett

Adatkezelés célja: Azonosítás, az eljárás lefolytatása és kapcsolattartás

Adatfajta

Jogalap

Őrzési idő

név

GDPR 6. cikk (1) bek. c) pont;

Jogszabályi kötelezettség teljesítése

 

2016/679 (EU) rendelet (GDPR)

adott ügy lezárását követő 5 év

anyja neve

e-mail cím

telefonszám

info. a kifogásolt adatkezelésről

 

Az adatkezelés folyamata:

Az általunk folytatott adatkezelések tekintetében minden érintett jogosult panasszal élni, amennyiben úgy érzi, hogy őt sérelem érte.  

Az adatok megadása a sérelem kivizsgálása és a kapcsolattartás – tehát a szabályszerű eljárás lefolytatása – érdekében kötelező. E nélkül a panasz és/vagy a panaszos nem azonosítható, így az eljárás lefolytatására nincs lehetőségünk.

6.8   Számlák kezelése, számvitel

Érintettek: Partner, ügyfél: egyéni vállalkozó vagy gazdasági társaságot képviselő természetes személy

Adatkezelés célja: Számviteli törvény szerinti bizonylat-kezelés

Adatfajta

Jogalap

Őrzési idő

név

GDPR 6. cikk c) pont; Jogszabályi  kötelezettség teljesítése;

2000. évi C. törvény a számvitelről

a számla időpontja évének végét követő 8 év

ev. esetén adószám, székhely

 

Az adatkezelés folyamata:

Egyéni vállalkozók esetében a bizonylatok tartalmaz(hat)nak személyes adatot. Ezeket az adatokat megőrizzük a Számviteli törvény előírásainak megfelelően.

Az adatok megadása a vonatkozó jogszabályok alapján a kötelező. Elmulasztása esetén a számla nem fogadható el.

A számla- és ügyfél adatok  (CRM) elektronikusan tárolásában segítségünkre van a PEAS Vállalatirányítási Rendszer.

  • Partner: PEAS Tanácsadó Kft.
  • Elérhetőség: 6728 Szeged, Baktói u. 72.

A könyveléshez külső partnert vontunk be, akinek e feladata ellátása érdekében adatokat továbbítunk.

  • Partner: EBIT Kft.
  • Elérhetőség: Váczi Zoltán +3630 466 8715

 

6.9   A weboldalunk használata

Érintettek: bárki, aki a weboldalunkra látogat

Adatkezelés célja: a weboldal működtetése és a működéshez kapcsolódó információgyűjtés

A weboldal jelenleg az alábbi cookie-t használja:

  • elengedhetetlen cookie, hozzájárulást nem igényel

kulcs

tartomány

adatkezelési idő

rövid leírás

cookieyes-consent

smartfreq.hu

1 év

Ez a süti arra szolgál, hogy emlékezzen a felhasználó cookie-használati hozzájárulására a weboldalon.

 

Az adatkezelés folyamata:

A weboldalunk úgynevezett „süti” technikát használ. A süti egy olyan kis szövegfájl, amelyet a honlap szolgáltatója helyez el az Ön számítógépének merevlemezén. A sütik különböző, működést támogató funkciókat biztosítanak a honlap számára.

A felhasználónak módjában áll engedélyeznie vagy elutasítania a nélkülözhető (engedélyköteles) sütiket, amire az első alkalommal a weboldalra lép. Ezt követően minden további látogatás alkalmával lehetősége nyílik a korábbi döntése módosítására. Amennyiben úgy dönt, hogy a sütiket elutasítja, előfordulhat, hogy honlapunk egyes funkcióit nem tudja majd megfelelően használni.

  1. Az adatok továbbítása, átadása

Esetenként tevékenységünkhöz kapcsolódóan személyes adatokat továbbítunk harmadik személy részére. Az adatok továbbítása papír alapon és elektronikusan is történhet, mindkét esetben gondoskodva arról, hogy kizárólag a címzett részére legyen hozzáférhető az adat.

  • papír alapú továbbítás: személyes átadással vagy postai úton, kifejezetten a címzett részére
  • elektronikusan (e-mail): személyes adat az üzenet szövegében nem jelenik meg. Szükség esetén személyes adat küldése csatolt Excelben vagy tömörített fájlban történik, minden esetben egyedi jelszóval ellátva.

Harmadik országba, illetve nemzetközi szervezet részére személyes adatokat nem továbbítunk.

Adatkezelőként – „szerződések teljesítése” vagy „jogszabályi megfelelés” jogalappal – adatokat adunk át – a 6. pontban jelzett partnereken túlmenően – az alábbi adatfeldolgozóként vagy önálló adatkezelőként működő szervezetek felé:

 

  • Rendszergazdai szolgáltatások I.: PEAS Kft. (lásd fentebb, 6.8 pontban)
  • Rendszergazdai szolgáltatások II.:  IKRON Kft
  • IKRON elérhetősége: irodaikron.hu, tel: +3662 552 465
  1. Az adatok biztonsága

Technikai és szervezési intézkedésekkel, valamint eljárások kialakításával gondoskodunk az általunk kezelt személyes adatok biztonságáról.

A személyes adatokhoz csak azok a munkatársaink férnek hozzá, akiknek feladataik ellátásához szükségük van azok megismerésére.

Az adatok biztonsága érdekében:

  • az informatikai rendszer tervezése és üzemeltetése során felmérjük és figyelembe vesszük a lehetséges kockázatokat, törekedve azok folyamatos csökkentésére
  • figyelemmel kísérjük a felmerülő fenyegetéseket és sérülékenységeket (mint pl. számítógépes vírusok, számítógépes betörések, szolgáltatásmegtagadásra vezető támadások stb.), hogy időben intézkedhessünk azok elkerülése, elhárítása érdekében
  • az informatikai eszközöket, valamint a papíron kezelt információkat védjük az illetéktelen fizikai hozzáférés, valamint a környezeti hatások (pl. víz, tűz, elektromos túlfeszültség) ellen
  • az informatikai rendszerünk megfigyelésével gondoskodunk a lehetséges problémák, események felderítéséről
  • az üzemeltetésben résztvevő szolgáltatók kiválasztásánál alapvető szempont a megbízhatóság

 

 

  1. Az érintetteket a GDPR 15-20. cikkei alapján a személyes adatai vonatkozásában az alábbi jogok illetik meg:
  • tájékoztatáshoz való jog;
  • hozzáférési jog;
  • helyesbítéshez való jog;
  • törléshez való jog;
  • az adatkezelés korlátozásához való jog;
  • adathordozhatósághoz való jog;
  • tiltakozáshoz való jog.

 

Jogait az officekukc.png (13×14)smartfreq.hu  e-mail címre küldött megkeresés útján gyakorolhatja.

A hozzáférési jog alapján tájékoztatást kérhet arra vonatkozóan, hogy személyes adatai kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, a személyes adatokhoz hozzáférhet, illetve tájékoztatást kaphat az adatkezelés biztonsági feltételeiről is.

A helyesbítéshez való jog szerint kérésére késedelem nélkül javítjuk pontatlan személyes adatait, valamint hiányos adatait kiegészítjük.

Törléshez való jog alapján indokolatlan késedelem nélkül töröljük a személyes adatait az alábbi esetekben:

  • a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amiért gyűjtöttük vagy azokat más módon kezeljük;
  • ha az adatkezelés alapját képező hozzájárulás visszavonásra kerül, és más jogalap nincs az adatok kezelésére;
  • ha a személyes adatokat jogellenesen kezeltük;
  • jogszabály szerint a személyes adatokat törölnünk kell.

A személyes adatot nem törölhetjük, amennyiben az adatkezelés jogi igény előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez szükséges.

Kérésre a személyes adatok felhasználását az adatkezelés korlátozásához való jog alapján korlátozzuk, ekkor a személyes adatokat csak meghatározott körben használjuk fel.

Az adathordozhatósághoz való jog alapján, amennyiben az mások jogait és szabadságait nem sérti, az adatait tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban elküldjük Önnek, illetve az adatokat kérésére közvetlenül továbbítjuk egy másik adatkezelő részére.

A tájékoztatáshoz való jog: Érintett az adatkezelés időtartamán belül tájékoztatást kérhet az tőlünk a személyes adatai kezeléséről. A kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 30 napon belül írásban, közérthető formában tájékoztatást adunk az Érintett részére a kezelt adatokról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, továbbá – amennyiben az adatok továbbítására is sor került – arról, hogy kik, és milyen célból kapják vagy kapták meg az adatokat.

A tiltakozás joga: A tiltakozást a kérelem benyújtásától számított legrövidebb időn belül, de legfeljebb 15 napon belül megvizsgáljuk, annak megalapozottsága kérdésében döntést hozunk, és a döntéséről írásban tájékoztatást adunk. Ha az érintett helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelmét nem áll módunkban teljesíteni, akkor a kérelem kézhezvételét követő 30 napon belül írásban vagy az érintett hozzájárulásával elektronikus úton közöljük a helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelem elutasításának ténybeli és jogi indokait.

 

  1. Adatkezelésre vonatkozó egyéb rendelkezések

Az adatkezelés megszűnése

Törlünk minden olyan személyes adatot,

  • melynek kezelése esetében az adatkezelési cél megszűnt, vagy
  • melynek kezeléséhez az érintett hozzájárulása nem áll rendelkezésre,
  • melynek kezeléséhez való jogot az érintett visszavonta, vagy az adatkezelést megtiltotta, vagy
  • melynek kezeléséhez nincs törvényi jogalap.

Törlés helyett zároljuk a személyes adatot, ha az érintett ezt kéri, vagy ha a rendelkezésére álló információk alapján feltételezhető, hogy a törlés sértené az érintett jogos érdekeit. Az így zárolt személyes adatot kizárólag addig kezeljük, ameddig fennáll az az adatkezelési cél, amely a személyes adat törlését kizárta.

 

  1. Adatvédelmi panaszok kezeléséhez kapcsolódó eljárási szabályaink

Az eljárás: panaszként kezeljük és intézzük az érintett természetes személyektől hozzánk írásban jelzett minden észrevételt, amennyiben az adatvédelmi tárgyú, és a jelen Adatkezelési tájékoztatójában foglaltakkal össze nem egyeztethető eljárásunkkal vagy mulasztásunkkal kapcsolatosan sérelmet fogalmaz meg (továbbiakban: panasz).

Panasszal élni a fenti e-mail címünkre (elektronikusan) vagy a levelezési címére küldött bejelentéssel lehet.

A panasznak tartalmaznia kell legalább: a panaszos nevét, címét (e-mail címét), telefonszámát, a sérelem időpontját, a panasz konkrét körülírását, panaszos aláírását, valamint azt, hogy a panaszbejelentésben foglalt adatainak kezeléséhez a panaszbejelentéssel kapcsolatos eljárásban, a panasz aláírásával egyidejűleg hozzájárul. Ezen adatok és a nyilatkozat hiányában a panasz kivizsgálását mellőzük és erről a Panaszost írásban értesítjük.

A Panaszos adatait kizárólag a panaszbejelentéssel kapcsolatosan kezeljük, azt harmadik személyek részére, kivéve a jogszabályban rögzített hatósági, bírósági megkereséseket, nem adjuk ki, üzleti célokra nem használjuk fel.

A panaszt kivizsgáljuk és arra a kézhezvételt követően 30 napon belül indokolt, írásbeli választ adunk a panasz bejelentés módjával azonos módon (e-mailen vagy postai úton). Amennyiben a panasz kivizsgálására a 30 napos határidő nem elegendő, úgy erről a panaszost tájékoztatjuk. Ebben az esetben a bejelentéstől számított 3 hónapon belül fogunk írásbeli, indokolt választ adni a bejelentéssel azonos módon.

Amennyiben a panasz kivizsgálását követően azt állapítjuk meg, hogy az tényszerű és indokolt volt, úgy a sérelmének orvoslása módjáról és mértékékről a panasz elbírálásával egyidejűleg tájékoztatjuk Önt.

A panasz elutasítása esetén írásban adunk tájékoztatást arról, hogy a panasszal a továbbiakban fordulhat a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (a továbbiakban: NAIH) vagy sérelem esetén a Bírósághoz is.

A NAIH az érintetti jogok érvényre juttatását formalevelek kibocsátása útján segíti elő: https://naih.hu/panaszuegyintezes-rendje.html   

 

Panaszbejelentés:            NAIH;    1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11,

E-mail cím:                          ugyfelszolgalat@naih.hu  

tel.:                                        +36(1) 391 1400

weboldal:                             www.naih.hu      

 

 

  1. Adatvédelmi incidens és kezelése

Adatvédelmi incidens: minden olyan tevékenység, beavatkozás vagy mulasztás, mely személyes adat jogellenes kezelését vagy feldolgozását, így különösen jogosulatlan hozzáférést, megváltoztatást, továbbítást, nyilvánosságra hozatalt, törlést vagy megsemmisítést, valamint véletlen megsemmisülést és sérülést tesz lehetővé.

Aki ilyet észlel a tevékenységünk kapcsán, minél előbb jelezze e-mailben az officekukc.png (13×14)smartfreq.hu vagy telefonon: +3623 200 128

 

Adatkezelőként rögzítjük a bejelentést és haladéktalanul megkezdjük annak kivizsgálását. Amennyiben az adatvédelmi incidens informatikai rendszert érintően következett be, akkor tájékoztatjuk az érintett adatbázisok üzemeltetéséért felelős szolgáltatókat is.

A bejelentés megvizsgálása és az incidens kezelése érdekében minden olyan információt begyűjtünk, ami szükséges lehet annak azonosítására, az esetleges károk csökkentésére és az elhárítás érdekében hozandó további intézkedések kialakítására. A lehetőségek szerint rögzítjük

  • az incidens bekövetkezésének időpontját és helyét,
  • az incidens leírását, körülményeit, hatásait,
  • az incidens során kompromittálódott adatok körét, számosságát,
  • a kompromittálódott adatokkal érintett személyek körét

 

Mindezeken túlmenően – a jogszabályi elvárásnak megfelelve – 72 órán belül bejelentést teszünk a Hatóság (NAIH) felé.

 

Adatvédelmi tisztviselő: Adatkezelőként a fő tevékenységünkhöz kapcsolódóan nem kezelünk nagy mennyiségű és/vagy különösen érzékenynek minősíthető személyes adatot, hatósági szervnek nem minősülünk, ezért adatvédelmi tisztviselő megbízását, foglalkoztatását nem tartjuk indokoltnak, s erre a hatályos jogi szabályozás sem kötelezi cégünket.

 

Megjegyzés: Adatkezelőként fenntartjuk a jogot arra vonatkozóan, hogy jelen Adatkezelési tájékoztatót folyamatosan frissítsük, ennek során a benne részletezett információkat – a jogszabályi változásokat is követve – egyoldalúan módosítsuk. Az aktuálisan hatályos tájékoztató Adatkezelőnél elérhető.

Budaörs, 2024. október                                 

                                                                                                                                              SmartFreq Kft.

 

PDF formátumban ugyanez letölthető ITT