
ülnek. WIFI hálózatot használva az informatikai alkalmazás azonnal továbbítja és összeveti az adatokat a központi adatbázissal. A rendszer képes különálló, vagy hierarchikus módon rendezett leltári egységeket is kezelni. Pl.: A kezelő beazonosítja a kórházi épületben kialakított leltári egységet – RFID matr
icákkal jelölt kórterem, műtő, osztály – majd a kijelzőn megjelennek az oda könyvelt tételek. A helységet a mobil olvasóval végigpásztázva azonosításra kerülnek a tételek. Az esetlegesen hiányzó egységeket a rendszer automatikus „kereső” állományba helyezi és jelzi amint akár egy másik területen észleli.

A rendszer közvetlen haszna egyrészt a betegellátás biztonságának növelésében, másrészt az intézmény gazdaságosabb működésében jelentkezik. Egy-egy készülékből a rendszer bevezetését követően nem szükséges minden emeleten tartani egy minimális mennyiséget annak érdekében, hogy mindig „legyen kéznél”, mert kevesebb eszközzel is biztonságosan lefedhetőek az igények.
A rendszer a keresési funkción felül számos esemény alapú szolgáltatást (pl. riasztás ha egy eszközből nagyon kevés van, vagy gyors fogyás tapasztalható) is tartalmaz, valamint egy egészségügyi intézmény több telephelyén is integráltan működhet, tehát az eszközök kihasználtsága nemcsak épületen, hanem a teljes intézményen belül optimalizálható.

A kórházban fellelhető textíliákba varrt passzív RFID címke biztosítja az RFID technológia által nyújtott összes előnyt: használata megkönnyíti azok kezelését és leltározását, akár munkaruháról, akár betegeknél használt textíliáról legyen szó. A szükséges tisztítást követően a kórházak és mosodák, illetve igény esetén az osztályok közötti disztribúció automatikusan történik, kizárt az átadás-átvétel során az emberi hibázás lehetősége.